W Polsce obowiązuje stan epidemii. Wszyscy jesteśmy narażeni na zarażenie koronawirusem. Aby ograniczyć ryzyko do minimum władze wprowadzają kolejne ograniczenia. Te dotyczą one przede wszystkim mieszkańców gminy Jarocin.
W związku przez ogłoszonymi przez premiera Mateusza Morawieckiego kolejnymi obostrzeniami, dotyczącymi między innymi możliwości przemieszczania się wyłącznie w sytuacjach koniecznych oraz w grupach do 2 osób, burmistrz Jarocina wprowadził zostały dodatkowe zmiany w funkcjonowaniu Urzędu Miejskiego w Jarocinie.
O dwie godziny skrócony został czas pracy magistratu. Od jutra - 26 marca, urząd pracuje w godzinach od 8.00 - 14.00.
Bez zmian pozostają wcześniejsze zalecenia dotyczące wykonywania przez urzędników wyłącznie zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy klientom wraz z wyłączeniem bezpośredniej obsługi interesantów. Oznacza to, że magistrat pozostaje nadal zamknięty dla osób z zewnątrz.
Urzędnicy są dostępni pod telefonem, a sprawy można i należy załatwić drogą elektroniczną.
[WAŻNA informacja - przydź, oddaj krew, jeśli tylko możesz, bo
zaczyna jej brakować - szczegóły TUTAJ]
Burmistrz Jarocina prosi o „stosowanie się do wprowadzonych zmian oraz wyrozumiałość, podkreślając, że wszelkie działania podejmowane są wyłącznie w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, poprzez zminimalizowanie ryzyka zagrożenia epidemiologicznego, jakie stwarza koronawirus”.
Klienci we wszystkich sprawach prowadzonych przez Urząd Miejski w Jarocinie mogą kontaktować się z pracownikami magistratu telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 14.00, a całodobowo za pośrednictwem poczty e-mail.
Korespondencję można przesyłać także pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem ePUAP. W pilnych sprawach urzędnicy proszą o kontakt w celu umówienia spotkania.
W celu rejestracji zgonu należy kontaktować się telefonicznie pod numerem telefonu (62) 747-23-05. Rejestracji urodzenia dziecka należy dokonać elektronicznie poprzez platformę E-PUAP: https://epuap.gov.pl, a w przypadku braku takiej możliwości należy kontaktować się telefonicznie pod numerem: (62) 747-23-05.
W pozostałych sprawach wizyta w Urzędzie Stanu Cywilnego jest możliwa wyłącznie po wcześniejszej konsultacji telefonicznej i umówieniu się na spotkanie.
W celu odbioru dowodu osobistego, tylko w sytuacjach koniecznych, należy kontaktować się pod numerem (62) 749-96-24. W pozostałych sprawach dotyczących dowodów osobistych, spraw meldunkowych czy działalności gospodarczej możliwy jest wyłącznie kontakt telefoniczny i uzgodnienie dalszego postępowania.
Najważniejsze adresy i numery kontaktowe:
Biuro Obsługi Klienta, bok@jarocin.pl , tel. 62-747-63-53DOKUMENTY URZĘDU STANU CYWILNEGO, usc@jarocin.pl, tel. 62-747-23-05,
PODATKI I OPŁATY LOKALNE, podatki@jarocin.pl , tel. 62-749-95-80
GOSPODARKA ODPADAMI, beata.zawisla@jarocin.pl, tel. 62-749-95-60
DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA, patrycja.kulka@jarocin.pl , tel. 62-749-96-20
DOWODY OSOBISTE i MELDUNKI, wso@jarocin.pl , tel. 62-749-96-24, 62-749-96-34
MIEJSKO-GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ, mgopsjarocin@post.pl, tel. 62-747-01-60
Koordynator Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Jarocinie, oc.um@jarocin.pl, tel. 62-749-96-30
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.