Na ostatniej sesji Rady Gminy Kotlin (26 listopada) jednogłośnie przyjęto uchwałę w sprawie opłaty targowej, obowiązującej na terenie tej gminy.
Dzienną stawkę opłaty targowej od sprzedaży ustalono w wysokości 2,55 zł za każdy rozpoczęty m2 zajmowanej powierzchni targowiska, z tym że nie może ona przekraczać 1.126 zł. To oznacza, że nie ulega ona zmianie od dotychczas obowiązującej (od 2021 r.).
Opłata targowa płatna jest w dniu i miejscu dokonywania sprzedaży w drodze inkasa – w przypadku gminy Kotlin chodzi o targowisko przy ul. Ks. Stanisława Rymarkiewicza, w soboty w godzinach 7.00-9.00 oraz 11.00-13.00.
Na inkasentów opłaty targowej wyznaczono wyjątkowo dwie osoby, które będą się uzupełniać w razie absencji - Janusza Błaszczyka oraz Arkadiusza Pocztę. Za pobór opłaty targowej inkasentowi przysługuje wynagrodzenie w wysokości 20% zainkasowanej opłaty. Mają też otrzymywać stawkę godzinową 37,50 zł brutto za utrzymanie porządku.
Do zakresu obowiązków inkasentów należy:
- pobieranie opłaty targowej od prowadzących sprzedaż na targowisku zgodnie z obowiązującymi przepisami i stawkami,
- prowadzenie ewidencji pobranych opłat oraz rozliczanie ich z gminą w wyznaczonych terminach,
- dbanie o porządek i utrzymanie czystości na terenie targowiska,
- zgłaszanie nieprawidłowości oraz współpraca z pracownikami urzędu gminy w zakresie funkcjonowania targowiska.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.