Sukces uczniów jarocińskiej czwórki. Rośnie nowe pokolenie specjalistów od reklamy. Zaplanowali i przeprowadzili kampanię promującą czytelnictwo. Zgłosili się do konkursu i… wygrali! Autorami sukcesu są uczniowie Zespołu Szkół nr 4 w Jarocinie.
Konkurs #cojaczytam skierowany był do osób w wieku 9-19 lat - uczniów jednej szkoły lub innej placówki oświatowej bądź też czytelników jednej biblioteki. Zadanie konkursowe polegał na przygotowaniu kampanii w atrakcyjny sposób promującej czytelnictwo w najbliższym otoczeniu. W związku z panującą epidemią organizatorzy stawiali na działania w internecie przy wykorzystaniu wszystkich możliwości nowych technologii.
Można było zatem wykorzystać podkasty, memy i inne działania w mediach społecznościowych, filmiki zamieszczane na Youtube lub opublikowane w innych serwisach, plakaty, flashmoby, przedstawienia, ulotki i konkursy.
Sukces uczniów jarocińskiej czwórki. Rośnie nowe pokolenie specjalistów od reklamy
Był jednak jeden warunek: kampania musiała być promowana w serwisach społecznościowych - np. facebook, instagram, twitter, TikTok, a w publikowanych postach na jej temat trzeba było używać dwóch hasztagów: #cojaczytam i #wolnelektury.
W trakcie tworzenia i przeprowadzania kampanii uczestnicy przygotowywali dokumentację - zdjęcia, opisy, linki do postów w serwisach społecznościowych, filmiki, podkasty i inne materiały, którą musieli dołączyć do zgłoszenia konkursowego.
Jedną ze szkół, która wzięła udział w rywalizacji był Zespół Szkół nr 4 w Jarocinie. Jak się okazało reprezentacja „czwórki” odniosła spektakularny sukces - kampania reklamowa „W świecie wyobraźni” przygotowana przez Wiktorię Pielak, Kamilę Banaszak, Marikę Fluder i Piotra Gęstwa pod kierunkiem Jolanty Świdurskiej otrzymała I nagrodę w kategorii wiekowej 9 - 14 lat.
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.