Dopiero co Rada Ministrów przyjęła nowy Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych, obejmujący realizację około 2.500 km nowych dróg - autostrad i dróg ekspresowych [więcej na ten temat czytaj TUTAJ]. Tymczasem od drogowców płyną kolejne dobre informacje.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad składa wniosek o wydanie decyzji środowiskowej
W programie została ujęta nowa droga ekspresowa S11 i jej 300-kilometrowy odcinek w Wielkopolsce, który ma kosztować ponad 13 mld zł, a co za tym idzie nowa i niezwykle oczekiwana w naszym regionie droga Jarocin - Kórnik.I to właśnie dla tej - 36-kilometrowej trasy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu (RDOŚ) wniosek o wydanie decyzji środowiskowej.
Jak podaje GDDKiA „efektem końcowym prowadzonego postępowania administracyjnego będzie zatwierdzenie przebiegu nowej drogi ekspresowej”.
Generalna dyrekcja podaje szczegółowsze dane dotyczące nowej drogi
Wybór wariantu optymalnegoZweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna. W oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy, oznaczony jako wariant 4 (kolor granatowy) - ZOBACZ W GALERII. We wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej skierowanym do RDOŚ wskazaliśmy go jako preferowany.
Opis wariantu
W preferowanym rozwiązaniu trasa ma długość 36,6 km i przebiega przez powiat poznański - gmina Kórnik, powiat średzki - gminy Środa Wielkopolska, Zaniemyśl, Krzykosy i Nowe Miasto nad Wartą, oraz powiat jarociński - gminę Jarocin. Przyszła trasa będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a dostępność do niej będzie możliwa poprzez projektowane węzły drogowe Środa Wielkopolska, Miłosław, Nowe Miasto oraz istniejące - Kórnik Południe oraz Mieszków.
Nowa S11
Długość przyszłej S11 w woj. wielkopolskim to ponad 350 km, z czego obecnie funkcjonuje pięć odcinków o łącznej długości ok. 80 km (cztery w okolicy Poznania łączące się z A2 oraz trzy obwodnice: Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego i Kępna).
Dla pozostałej części trasy, podzielonej na siedem odcinków, prowadzimy prace przygotowawcze. Dla odcinka Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik uzyskaliśmy już DŚU, a dla trzech: Szczecinek - Piła, Ujście - Oborniki oraz Ostrów Wielkopolski - Kępno jesteśmy w trakcie uzyskiwania decyzji.
Dla kolejnych trzech (Piła - Ujście, Kórnik - Jarocin, Jarocin - Ostrów Wielkopolski) wnioski o wydanie DŚU planujemy złożyć w najbliższym czasie.
Co myślicie o przebiegu nowej trasy?
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.