reklama

Przyjazny i nowoczesny Powiatowy Bank Spółdzielczy we Wrześni - rośnie w siłę

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Przyjazny i nowoczesny Powiatowy Bank Spółdzielczy we Wrześni - rośnie w siłę - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościKampania Powiatowego Banku Spółdzielczego we Wrześni pokazuje, jak ważne są relacje z klientami i dbanie o ich potrzeby.

Rozmowa z Małgorzatą Rebelką - Dyrektorem Oddziału w Żerkowie

W ostatnim czasie odbyło się Forum Rolnicze w Noskowie, na którym przedstawiła Pani bardzo ciekawą ofertę kredytu z gwarancją i dopłatą Funduszu Gospodarstw Rolnych w wysokości 5%. Coś więcej na ten temat?
Tak, zgadza się. To bardzo korzystne rozwiązanie dla naszych Klientów. Gwarancją z FGR może być objęty kredyt inwestycyjny lub kredyt obrotowy przedsiębiorcy, który jest rolnikiem albo przetwórcą produktów rolnych, albo przetwórcą produktów nierolnych. Gwarancji udziela Bank Gospodarstwa Krajowego. Pomoc ta traktowana jest jako pomoc de minimis lub pomoc publiczna, w zależności od tego kogo dotyczy, rolnika czy przetwórcy.

A co z tą dopłatą do oprocentowania?
Dopłata dotyczy kredytów obrotowych nieodnawialnych oraz kredytów obrotowych odnawialnych, w tym kredytów w rachunku bieżącym, udzielanych Kredytobiorcom z przeznaczeniem na bieżące finansowanie działalności gospodarczej, niepowiązanej z realizacją inwestycji wspieranej ze środków EFRROW, objętych gwarancją w ramach portfelowej linii gwarancyjnej FGR do 31 grudnia 2023r. Przez okres maksymalnie 12 miesięcy, licząc od daty uruchomienia kredytu objętego gwarancją FGR, dopłata wynosi 5 punktów procentowych w skali roku. Dla przykładu: jeśli mamy w swojej ofercie teraz kredyt obrotowy oprocentowany stałą stopą procentową w wysokości 7,50%, to w pierwszym roku, Klient spłaca kredyt oprocentowany w wysokości jedynie 2,50% w stosunku rocznym, a resztę odsetek stanowi dopłata.

Faktycznie, w dobie wysokich stóp procentowych takie rozwiązanie, jest bardzo korzystne
Zdecydowanie! To realna pomoc dla naszych Klientów. Wiemy, że aktualne stopy procentowe są wysokie, wszystkich nas dotyka wysoka inflacja, więc będąc odpowiedzialnym partnerem w biznesie, szukamy i propagujemy korzystne rozwiązania dla Klientów.

Czy wszystkie banki spółdzielcze mają to w swojej ofercie?
Z tego co mi wiadomo, to nie wszystkie. Tym bardziej, zapraszamy Klientów do naszego banku. Sytuacja na rynku zmieniła się na tyle, że dzisiaj, to Klient decyduje z kim chce współpracować.

Dla jakich grup Klientów Wasz Bank świadczy usługi?
Nasza oferta jest bardzo zróżnicowana i skierowana do szerokiego grona Klientów. Stale wprowadzamy nowe produkty, doskonalimy dotychczasowe i każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Naszymi Klientami są: rolnicy, osoby prywatne, przedsiębiorcy indywidualni, sektor MŚP, instytucje samorządowe, a także instytucje niekomercyjne - wszelkiego rodzaju stowarzyszenia, fundacje, wspólnoty mieszkaniowe i tym podobne instytucje.

Co o tym decyduje, że klient wybiera Wasz bank, a nie inny?
Oferty banków na rynku są bardzo zbliżone do siebie. Dlatego przyciągnąć do siebie możemy konkurencyjną ofertą czy atrakcyjnymi promocjami, ale przede wszystkim dobrą jakością obsługi Klienta i profesjonalnym doradztwem. Nie zawsze cena przesądza o wyborze.

Czy poza standardową działalnością bankową posiadacie coś w swojej ofercie, co Was wyróżnia?
To zależy, co nazwiemy standardową działalnością. Dzisiaj powoli standardem jest rachunek, przy którym Klient ma stały dostęp do swoich środków za pomocą bankowości internetowej, często też przy wykorzystaniu aplikacji mobilnych, posiada kartę płatniczą czy nawet kredytową. Taki Klient elektroniczny może korzystać z kantora walutowego, gdzie sam wymienia waluty. Muszę powiedzieć, że nasi Klienci bardzo sobie chwalą to rozwiązanie, bo wszystko odbywa się szybko, sprawnie i, co najważniejsze, po korzystnym kursie. Klient elektroniczny może również założyć sobie lokatę z bardzo dobrym oprocentowaniem. Jednak dla Klientów, którzy nie są przekonani do zdalnej usługi, również mamy bogatą ofertę produktów. Ponadto chciałam wskazać na cały wachlarz usług dodatkowych, takich jak: ubezpieczenia na życie i majątkowe firmy Generali, leasing SGB (Klienci korzystają nie tylko z bardzo konkurencyjnych warunków, ale też z procedury uproszczonej, gdzie formalności ograniczone są do minimum). Wspomnę też o faktoringu, terminalach do płatności kartą czy podpisach elektronicznych (Klient może go odebrać u nas w placówce).

Trwa kampania reklamowa banków spółdzielczych, co ona ma na celu?
Przybliżenie i pokazanie wartości, którymi się kierujemy. Kampania pokazuje jak ważne są dla nas relacje, dbamy o siebie nawzajem i rozumiemy nasze wspólne potrzeby. Wtedy też przyczyniamy się do rozwoju lokalnej społeczności. Wspieramy wiele inicjatyw i organizacji społecznych, które mają na celu rozwój, bezpieczeństwo, integrację i edukację różnych grup społecznych. Dzięki zasadzie wzajemności przyczyniamy się do rozwoju naszej pięknej okolicy.

Czy to prawda, że Oddział w ubiegłym roku przeszedł remont sali obsługi oraz działu kredytów?
Tak, zgadza się. Chcieliśmy poprawić komfort dla naszych Klientów, ale również komfort pracy naszych pracowników. Dlatego w ubiegłym roku przeprowadzone były drobne remonty w Oddziale, stale unowocześniamy też bazę sprzętową oraz podnosimy swoje kwalifikacje. Uczymy się, jak być partnerem w dzisiejszych czasach. Wiemy, jak ważne są szkolenia i zdobywanie wiedzy dla siebie i umożliwiamy to również naszym Klientom.

Jakby Pani oceniła dzisiaj sytuację na rynku? 
Wysoka inflacja, wysokie stopy procentowe, ciągle trwająca wojna w Ukrainie, to wszystko powoduje duży niepokój. Bank jest instytucją zaufania publicznego, więc spoczywa na nas duża odpowiedzialność. W związku z tym dostosowujemy naszą ofertę, do zmieniających się warunków. Wprowadzamy do oferty kredyty mieszkaniowe z okresowo stałą stopą procentową. Mamy też dostępne kredyty gotówkowe czy kredyty dla klientów instytucjonalnych ze stałą stopą procentową. Klient ma wybór czy chce kredyt ze stałą stopą procentową, gdzie zna dokładnie jego koszt, czy woli kredyt ze zmienną stopą procentową, która w dłuższym okresie czasu będzie podążać za zmieniającymi się warunkami na rynku.
Na koniec chciałabym podziękować wszystkim naszym dotychczasowym Klientom za współpracę, zaufanie i jednocześnie zaprosić nowych Klientów do zapoznania się z naszą ofertą i skorzystania z niej. Cieszę się, że nasz Bank dobrze się rozwija. Jesteśmy przecież w czołówce banków spółdzielczych należących do zrzeszenia SGB. Wyniki mówią same za siebie. Mamy zaplanowane na ten rok, wiele ciekawych inicjatyw, które są taką naszą wartością dodaną, oprócz tego, co mieści się w katalogu szeroko rozumianych usług bankowych. Proszę obserwować naszą stronę www.pbswrzesnia.com.pl oraz profil na FB, gdzie są dostępne wszystkie aktualne wiadomości.

Korzystając z okazji, że dopiero niedawno rozpoczął się 2023r., życzę Wszystkim Czytelnikom dużo optymizmu i pomyślności w Nowym Roku.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE