Od 1 stycznia zmieniła się właściwość urzędów skarbowych w zakresie podatku VAT. Rozliczany jest on w tym samym urzędzie skarbowym, co podatek dochodowy.
Co ważne, nowe regulacje nie wymagają od podatników składania jakichkolwiek aktualizacji danych lub oświadczeń. Wprowadzona zmiana następuje bowiem z urzędu. Dotychczas o urzędzie, w którym przedsiębiorca płacił podatek dochodowy decydował adres zamieszkania lub siedziba firmy, natomiast urząd, w którym regulował on podatek VAT określało miejsce prowadzenia działalności.
Od nowego roku deklaracje, informacje podsumowujące oraz korekty tych dokumentów, dotyczące okresu sprzed 1 stycznia 2016 r., należy składać już do nowego urzędu skarbowego. Natomiast postępowania i kontrole podatkowe, czynności sprawdzające oraz inne sprawy w zakresie podatku od towarów i usług, rozpoczęte i niezakończone do 1 stycznia, będą nadal prowadzone przez dotychczasowych naczelników urzędów skarbowych - właściwych przed nowym rokiem.