Z powodu pandemii koronawirusa Poczta Polska wprowadziła różne obostrzenia dotyczące obsługi swoich klientów oraz wysyłek paczek zagranicznych.
Od początku tego tygodnia wprowadzone zostały zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych. Przede wszystkim godziny pracy w dni robocze uległ skróceniu do 6 godzin. To samo tyczy się tych punktów pocztowych, które były całodobowe. Będą one czynne przez 7 dni w tygodniu ale tylko w godzinach od 8.00 do 20.00. Wszystkie punkty obsługi klienta prowadzone w galeriach handlowych są nieczynne.
Zmianie uległa również organizacja obsługi klienta. Przy każdym okienku może przebywać tylko jedna osoba. Wydzielone zostały też strefy ochronne. Każdy z klientów musi zachować odległość 1,5 metra w oczekiwaniu na obsługę i pozostawać za znajdującą się na podłodze taśmą również w trakcie obsługi. Wyjątek stanowi potrzeba okazania dokumentów lub złożenia podpisu. W tym wypadku pracownik poczty poprosi klienta o bliższe podejście do okienka.
Nie zmienione zostały zasad wypłaty przekazów rentowo – emerytalnych. Dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia zostaną wdrożone szczególne procedury, Spółka jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie.
Godziny otwarcia placówek Poczty Polskiej w Jarocinie:
1. Aleja Niepodległości 13 (poczta główna): od poniedziałku do czwartku w godzinach od 8.00 do 14.00, w piątek od godz. 14.00 do 20.00
2. Ul. Świętego Ducha 32: od poniedziałku do czwartku w godzinach od 9.00 do 15.00, w piątek od godz. 14.00 do 20.00
3. Osiedle Konstytucji 3 Maja 31: od poniedziałku do czwartku w godzinach od 9.00 do 15.00, w piątek od godz. 14.00 do 20.00
Jaraczewo: od poniedziałku do czwartku w godzinach od 8.00 do 14.00, w piątek od godz. 14.00 do 20.00
Kotlin: od poniedziałku do czwartku w godzinach od 8.00 do 14.00, w piątek od godz. 14.00 do 20.00
Nowe Miasto nad Wartą: od poniedziałku do czwartku w godzinach od 8.00 do 14.00, w piątek od godz. 14.00 do 20.00
Żerków: od poniedziałku do czwartku w godzinach od 8.00 do 14.00, w piątek od godz. 14.00 do 20.00.
Wszystkie urzędy pocztowe będą nieczynne w sobotę.
Poczta Polska przywróciła również wysyłki zagraniczne (bez przesyłek EMS), ale tylko do następujących krajów:
1. Niemcy – listy (priorytetowe i ekonomiczne), paczki (priorytetowe i ekonomiczne) oraz GLOBAL Expres;
2. Czechy i Słowacja – listy (priorytetowe i ekonomiczne), paczki (priorytetowe i ekonomiczne);
3. Ukraina – listy (ekonomiczne), listy polecone (priorytetowe), paczki (ekonomiczne) oraz Paczka UKRAINA PLUS;
4. Białoruś, Litwa, Łotwa, Dania, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Holandia – listy ekonomiczne oraz paczki ekonomiczne;
5. Meksyk (drogą morską) – listy ekonomiczne;
6. USA i Kanada (drogą morską) – listy (ekonomiczne) oraz paczki (ekonomiczne).
Zawieszenie przyjmowania przesyłek pocztowych do pozostałych krajów nadal obowiązuje.
AKTUALIZACJA, 14.00
Zwróciliśmy się z prośba do rzecznika prasowego Poczty Polskiej z prośbą o istotne informacje na temat wprowadzenia szczególnych procedur wypłacania świadczeń rentowo-emerytalnych osobom przebywającym na kwarantannie. Otrzymaliśmy taką odpowiedź:
Poczta Polska nie zmienia zasad wypłaty przekazów rentowo–emerytalnych. Świadczenia będą wypłacane z użyciem bezpiecznych kopert. Dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia zostaną wdrożone szczególne procedury, pozostajemy w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie.
Ponownie zwróciliśmy o dokładne wyjaśnienie, jakie to będą procedury?
AKTUALIZACJA, 19 marca 2020 r.
Poczta Polska wdrożyła kolejne procedury zapewniające bezpieczeństwo klientom i pracownikom. Tym razem dotycza one dostaw przesyłek wprost pod drzwi.
Oprócz tradycyjnej formy doręczenia wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) będzie można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy jedynie okazanie pracownikowi urzędu pocztowego z bezpiecznej odległości dokumentu tożsamości, a on sam spisze 4 ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu.
Natomiast w przypadku przesyłek paczkowych i kurierskich, kiedy nadawca podał numer telefonu adresata, przed doręczeniem przesyłki otrzyma on numer kontaktowy do kuriera od którego będzie można uzyskać informacje o prognozowanym czasie dostawy lub uzgodnić bezpośrednio tryb odbioru przesyłki.
W przypadku przesyłek pobraniowych rekomendujemy płatność bezgotówkową np. kartą płatniczą
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.