Reklama

Pociągiem do Gniezna? Kolejarze zapewniają: Już od nowego rozkładu

Opublikowano: wt, 25 lip 2017 06:14
Autor:

Pociągiem do Gniezna? Kolejarze zapewniają: Już od nowego rozkładu - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości

W Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za 43,6 mln zł na poprawę linii Września - Gniezno. Dzięki niej pasażerowie zyskają wygodną obsługę na stacjach w Gębarzewie, Marzeninie, Czerniejewie i Żydowie - informuje rzecznik WUW.

To kolejna umowa na poprawę trasy Gniezno - Września - Jarocin. Łącznie PLK przeznaczyły na nią prawie 100 mln zł. Inwestycja istotnie poprawi komunikację w Wielkopolsce.

Jak informują służby wojewody, celem inwestycji jest przygotowanie tras i dobrej obsługi pasażerów w relacjach między Jarocinem, Wrześnią i Gnieznem. Pociągi powinny pojechać w grudniu, od nowego rozkładu jazdy 2017/2018.

- Podpisana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowa oznacza przygotowanie dobrej oferty dla podróżnych na trasie Gniezno - Września, a także w kierunku Jarocina. To kolejny ważny projekt dla Wielkopolski. Podobne efekty będą z realizacji innych zadań Krajowego Programu Kolejowego. Dla Wielkopolski przewidziano w nim projekty o wartości 5 miliardów złotych - mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Koszt rewitalizacja linii nr 281 między Wrześnią a Gnieznem szacowany jest na 43,6 mln zł netto. Prace budowlane zaplanowano na początek sierpnia 2017 r., i potrwać mają do czerwca 2018 r.  - Do grudnia wykonawca wykona wszystkie prace, które pozwolą, aby od nowego rozkładu jazdy 2017/2018 pojechały pociągi pasażerskie między Jarocinem a Gnieznem. Inwestycja jest finansowana z budżetu państwa. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm Alusta S.A. z Poznania oraz DOLKOM Wrocław Sp. z o.o. – zapewnia inwestor.  

 

Poza umową na odcinek Gniezno – Września, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły już ponad 56 mln zł na rewitalizację linii nr 281 między Jarocinem a Gnieznem. Prace obejmowały m.in. tory i obiekty inżynieryjne.

Szczególnie ważna była, wykonana w 2016 r., modernizacja mostu w Orzechowie. W efekcie robót przywrócono dwutorową jazdę przez most. Na odnowionych odcinkach zapewniona jest możliwość jazdy pociągów pasażerskich z prędkością 100/120 km/h a towarowych 80 km/h.

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (6)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 4 lata temu | ocena +0 / -0

    Obserwator

    W tym roku na pewno nic z pasażerskich nie pojedzie na września bo na pośrednich stacjach brakuje peronów i parkingów .

  • 4 lata temu | ocena +0 / -0

    Bartek

    Urząd Marszałkowski ma zastrzeżenia wobec wznowienia ruchu pociągów osobowych na tej linii właśnie ze względu na trwające prace, które szybko się nie skończą, tym bardziej, że wczoraj podpisano nowy kontrakt na kolejne prace na odcinku Orzechowo - Książno. W dodatku perony na naszym terenie w ogóle nie przypominają miejsc z których wsiadali by ludz... Rozwiń

  • 4 lata temu | ocena +2 / -0

    FanDrogiŻelaznej

    Wierzę, że ruch pociągów osobowych będzie faktycznie wznowiony! To wielkie udogodnienie i skrót do Warszawy (przez Wrześnię). Liczę, że i linia kolejowa Jarocin - Leszno zostanie rewitalizowana, a na tory wrócą składy osobowe. Może ktoś coś na ten temat wie?

  • 4 lata temu | ocena +7 / -0

    ciekawy baby

    Wie kto, gdzie jest ta Camel z kasy na DWORCU ? wydaje sie że już jej tam nie ma awansowała albo znikneła?