Jak na miesiąc przed imprezą wygląda promocja Jarocin Festiwal w mieście?
Do startu Jarocin Festiwal 2014 został dokładnie miesiąc. W mieście trudno jednak zauważyć, że zbliżamy się do najważniejszego wydarzenia kulturalnego w roku.
- Dlaczego nie ma bilbordów? Burmistrz potrafił promować obwodnicę w budowie, ale o najważniejszej imprezie cisza. Przecież codziennie przejeżdża tędy kilkadziesiąt tysięcy samochodów i powinniśmy to wykorzystać - wskazuje mieszkanka Jarocina.
Biuro Promocji Gminy przekonuje, że pracownicy Jarocińskiego Ośrodka Kultury rozwieszali plakaty, a w urzędowym biuletynie imprezie poświecono całą stronę.
Zgodnie z umową za promocję wydarzenia odpowiedzialna jest Agencja Go Ahead, która stworzyła między innymi stronę internetową poświęconą festiwalowi i wydała plakaty. Do 20 czerwca strony mają też uzgodnić listę imprez towarzyszących, które będą nagłaśniane. Go Ahead ma również wspierać promocyjnie otwarcie Spichlerza Polskiego Rocka.
Odpowiedzialna za kulturę Hanna Szałkowska przekonuje, że festiwal jest dobrze nagłośniony w Polsce. Co samo miasto zamierza zrobić w tym zakresie. - Będziemy promować, aczkolwiek jak pan wie, sytuacja jest bardzo trudna, bo nie jest tajemnicą, jak mało pieniędzy zostało nam na promocję - wyjaśnia wiceburmistrz.
Tymczasem na bilbordach w Jarocinie promuje się ostrowski festiwal (zdjęcie), który odbywa się tydzień przed Jarocinem. - Na początku przyszłego tygodnia powieszone zostaną dwa bilbordy promujące festiwal - poinformowało BPG już po naszej rozmowie z wiceburmistrz.
Pytania dotyczące realizacji obowiązków promocyjnych wynikających z umowy, jaką miasto ma z producentem imprezy wysłaliśmy też do Go Ahead.
(nba)