Od czterech miesięcy biuro obsługi klienta Urzędu Miejskiego w Jarocinie mieści się poza urzędem. Skąd się wzięło takie rozwiązanie i jak się sprawdza?
Główna siedziba jarocińskiego magistratu znajduje się na piętrze budynku przy alejach Niepodległości. Na parterze swą siedzibę ma starostwo powiatowe.
Niestety obiekt jest stary i ma wiele barier architektonicznych. Dlatego dostęp osób starszych i niepełnosprawnych do urzędu na piętrze nigdy nie był łatwy. Próby rozwiązania problemu - na przykład wspólne biuro obsługi ze starostwem na parterze - nie sprawdziły się.
[burmistrz Jarocina chce współpracować z wyższą uczelnią - dlaczego - czytaj więcej TUTAJ]
Dlatego w kwietniu tego roku burmistrz zdecydował, że wyprowadzi obsługę klientów do budynku obok. Tam - przy ulicy Kościuszki 15b - swoja siedzibę ma gminna spółka Jarocińska Agencja Rozwoju [wiecej na ten temat czytaj TUTAJ].
Obiekt jest parterowy i tym samym łatwo dostępny dla osób niepełnosprawnych, starszych oraz rodziców z wózkami dziecięcymi.
Choć opinie mieszkańców są podzielone.
- Mnie to nie przeszkadza. Jest dobra obsługa, a przejście tych kilku kroków do urzędu to żaden kłopot - mówi pani Agata, która przyjechała do Jarocina załatwić sprawy związane z podatkiem od nieruchomości.
Rozwiązanie chwali tez pan Eugeniusz, emeryt, któremu trudno byłoby wejść na pierwsze piętro urzędu.
- Tu wszyscy są tak uprzejmi, że załatwią ile tylko się da, żebym nie potrzebował chodzić po schodach - przyznaje z zadowoleniem.
Z kolei pani Ewa uważa, że to kuriozalne, żeby - jak sama mówi - podstawowe biuro, od którego zaczyna się załatwianie spraw w urzędzie było w budynku obok.
- Gmina Jarocin jest taka bogata a nie stać jej na zamontowanie windy. To śmieszne - stwierdza.
Z informacji jarocińskiego magistratu wynika, że do tej pory z biura obsługi klienta skorzystało ponad 5 tysięcy osób - średnio 230 tygodniowo.
W biurze można uzyskać niezbędne informacje na temat tego, jak i gdzie załatwić konkretną sprawę w urzędzie. Tam też należy składać wszystkie pisma urzędowe, podania i wnioski.
Placówka działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00, tel. (62) 747-63-53, adres mailowy: bok@jarocin.pl