Reklama lokalna
reklama

"Lokalsi dla demokracji". Wspólne treści, aplikacja, porozumienie reklamowe i zbiór dobrych praktyk

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

"Lokalsi dla demokracji". Wspólne treści, aplikacja, porozumienie reklamowe i zbiór dobrych praktyk - Zdjęcie główne

W trakcie trwania projektu "Lokalsi dla Demokracji", uczestnicy szkolili się, spotykali, wymieniali doświadczeniami oraz inspirowali

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości25 lokalnych portali uczestniczyło w projekcie “Lokalsi dla demokracji”, finansowanym ze środków norweskich. W ramach programu odbyło się wiele szkoleń, powstała aplikacja Lokalsi 4.0, a także napisano podręcznik budowania społeczności wokół portali. Redakcje otrzymały dostęp do 300 wartościowych artykułów - w ramach Magazynu Wspólnych Treści.
Reklama lokalna
reklama

Celem projektu “Lokalsi dla demokracji” było wzmocnienie 25 lokalnych portali. Przez kilkanaście miesięcy uczestnicy programu szkolili się, spotykali, wymieniali doświadczeniami oraz inspirowali.

Magazyn Wspólnych Treści w ramach projektu "Lokalsi dla Demokracji"

W ramach projektu działął “Magazyn Wspólnych Treści”. Redakcje otrzymały dostęp do 300 wartościowych artykułów, w których poruszano tematy ważne społecznie. Dzięki temu czytelniczki i czytelnicy mogli czytać ciekawe teksty, a dziennikarze lokalnych portali mieli więcej czasu na zajęcie się problemami “Małych Ojczyzn”.

To było świetne pod tym kątem, że dostarczało uniwersalnego kontentu na nasze portale. Poruszano ważne tematy, często społeczne, które pobudzały do dyskusji - mówi Rafał Kurek, redaktor naczelny ddbelchatow.pl. 

reklama

Aplikacja Lokalsi 4.0 - nowy kanał komunikacji z użytkownikami 

Bardzo innowacyjnym przedsięwzięciem było stworzenie aplikacji “Lokalsii 4.0”, która może być kolejnym kanałem komunikacyjnym z użytkownikami.

Pierwszy raz w Polsce zdarza się, że lokalne portale mają własną aplikację, w której mogą publikować artykuły. Dzięki, której użytkownicy mogą dzielić się treściami z wydawnictwami. Myślę, że jest to bardzo obiecujący projekt i oczywiście “Moja Ostrołęka” chętnie w nim uczestniczy - mówi Krzysztof Chojnowski, redaktor naczelny portalu mojaostroleka.pl.

Dzięki aplikacji dziennikarze mogą nawiązać lepsze relacje z czytelniczkami i czytelnikami. Budować więź, zwiększyć zaangażowanie i tym samym sprawić, że będzie rosła świadoma społeczność wokół portali, a co za tym idzie, wzmocni się ich marka.

reklama

“Lokalsi zdobywają Loversów” - czyli jak budować społeczność 

Budowie lokalnych społeczności była poświęcona bardzo duża część projektu. Na bazie szkoleń i dyskusji oraz badań czytelniczych, które przeprowadzono w ramach projektu, powstała książka “Lokalsi zdobywają Loversów”. Jej autorką jest Beata Frąckowiak-Piotrowicz, która pełniła również funkcję koordynatorki “Lokalsów dla demokracji”.

W publikacji  “Lokalsi zdobywają Loversów” jest wiele wskazówek, jak budować społeczności i wzmacniać markę portalu.

Porozumienie reklamowe i Klaster Mediów Lokalnych

W ramach projektu “Lokalsi dla Demokracji”, powstało również porozumienie reklamowe, którego celem jest wzmocnienie finansowe lokalnych portali. Udało się także pójść o krok dalej i powołać Klaster Mediów Lokalnych. 

reklama

To był niezwykle wartościowy czas. Nie tylko wzmocniliśmy swoje kompetencje, ale też bardzo zintegrowaliśmy się i nawiązaliśmy wspaniałe relacje. Okazało się, że spotkania i wymiana doświadczeń to jedne z ważniejszych rezultatów projektu. Siła grupy daje niesamowite efekty w pokonywaniu trudności z transformacją cyfrową - podkreśla Beata Frąckowiak-Piotrowicz.

Projekt “Lokalsi dla Demokracji” realizowany był z dotacji programu Aktywni Obywatele - Fundusz Krajowy, finansowanego z Funduszy Norweskich.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama