Jarocin Festiwal 2020. Dwie firmy chcą zorganizować tegoroczny Jarocin Festiwal. Jarocińska Agencja Rozwoju, która - podobnie, jak w ubiegłym roku będzie koordynowała wydarzenie - ujawniła termin i kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na przeprowadzenie imprezy.
Burmistrz Jarocina cały czas szuka formuły, która sprawdziłaby się w organizacji festiwalu. Trzy lata temu impreza został powierzona gminnym instytucjom. Za organizację zabrały się muzeum regionalne, biblioteka i Spichlerz. Działania koordynował wiceburmistrz Robert Kaźmierczak. Festiwal był tak przygotowany dwa razy.
Pod koniec 2018 roku niespodziewanie burmistrz podjął decyzję o radykalnej zmianie [o tym czytaj TUTAJ]. Koordynację powierzył Jarocińskiej Agencji Rozwoju, która wyłoniła organizatora. Została nim agencja Visionair z Łodzi [więcej na ten temat czytaj TUTAJ].
Największą wprowadzoną zmianą miała być transmisja telewizyjna wydarzenia. Ostatecznie festiwalu „na żywo” nie było na antenie, była retransmisja [więcej szczegółów TUTAJ].
Te działania miały procentować na przyszłość i przede wszystkim ściągnąć do Jarocina poważnych sponsorów, a co za tym idzie gwiazdy wielkiego formatu.
Czy ten efekt został osiągnięty? Nie wiadomo, ponieważ od lipca ubiegłego roku, kiedy wszystko to się działo, na ten temat nie ma żadnej informacji podsumowującej poprzednią edycję.
A już rodzi się pytanie, co z tegorocznym flagowym wydarzeniem kulturalnym w Jarocinie? Pod koniec ubiegłego roku - przy okazji prezentowania projektu budżetu na 2020 rok, wiceburmistrz Bartosz Walczak ogłosił, że w związku z cięciami finansowymi, do których jest zmuszona gmina, organizacja festiwalu z tak dużym zaangażowaniem funduszy samorządowych staje pod znakiem zapytania [ więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ].
Zapowiadano również, że motywem przewodnim tegorocznego wydarzenie może być przypadająca w tym roku 50. rocznica Wielkopolskich Rytmów Młodych. Póki co nie znana jest lokalizacja imprezy, ani nawet przybliżone ceny wejściówek.
Wczoraj - 27 stycznia na stronie internetowej Jarocińskiej Agencji Rozwoju pojawił się komunikat z otwarcia ofert na organizację Jarocin Festiwalu 2020.
Okazuje się, że wydarzenie będzie - podobnie, jak w ubiegłym roku - dwudniowe i planowane jest na 10 i 11 lipca. JAR zamierza przeznaczyć na imprezę 1 milion 722 tysiące złotych.
W przetargu na organizację swoje oferty złożyły dwa podmioty - Fabryka S. Realizatorów Filmowych i Telewizyjnych z Warszawy oraz MJX z Brzeziny.
Pierwszy złożył ofertę cenową w wysokości nieco ponad 3 miliony 465 tysięcy złotych. Drugi - 2 miliony 029 tysięcy złotych.
Co ciekawe - wśród oferentów nie ma ubiegłorocznego organizatora imprezy - agencja Visionair z Łodzi.