Mieszkańcom miasta i gminy Jarocin dostarczane są decyzje podatkowe na 2020 rok. Podpis pod dokumentami budzi jednak wątpliwości.
Tak, jak w ubiegłych latach decyzję otrzymuje każdy współwłaściciel nieruchomości. Na każdym dokumencie jest indywidualny numer rachunku, na który należy wpłacić należny podatek.
Mieszkańców niepokoi jednak podpis pod dokumentem osoby upoważnionej do jego wydania, który wygląda tak, jakby pismo nie było oryginałem a kopią.
Dlatego Urząd Miejski w Jarocinie wydał w tej sprawie komunikat:
„W związku z wieloma pytaniami wyjaśniamy kwestie podpisywania decyzji podatkowych. Zgodnie z art. 210 § 1a. „decyzja w sprawie ustalenia zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości, podatku rolnym lub podatku leśnym, w tym w formie łącznego zobowiązania pieniężnego, sporządzana z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego, może zamiast podpisu własnoręcznego osoby upoważnionej do jej wydania, zawierać podpis mechanicznie odtwarzany lub nadruk imienia i nazwiska wraz ze stanowiskiem służbowym”.
W związku z powyższym decyzje podatkowe mają podpis mechanicznie odtwarzany (faksymile - przyp. red.) i nie są one kserokopią” - głosi komunikat.