Ruszyła 8 kampania DOTYKAM=WYGRYWAM. Jej głównym celem jest promocja profilaktyki raka piersi poprzez regularne samobadanie piersi i noszenie dobrze dobranego biustonosza.
Rak piersi w Polsce jest na pierwszym miejscu wśród nowotworów u kobiet. Z danych Krajowego Rejestru Nowotworów wynika, iż co roku chorobę tą diagnozuje się u około 18 tys. kobiet, z czego ponad 5 tys. umiera. Dlaczego? Pierwszym powodem jest zbyt późne wykrycie nowotworu. Choroba wykryta we wczesnym etapie jest niemal w 100 proc. wyleczalna. Według specjalistów najlepszym sposobem na wczesne wykrycie nowotworu jest dokładne poznanie własnych piersi i comiesięczne samobadanie. Niestety poprawnie i regularnie wykonuje jedynie 2-3 proc. kobiet!
Kampania Dotykam=Wygrywam wspiera dwie fundacje. Jedną z nich jest Wsparcie na Starcie, której wyposażone w fachową wiedzę wolontariuszki – profesjonalne brafitterki z terenu całej Polski, w lokalnych szkołach przeprowadzają warsztaty z nastolatkami z tematu dbania o zdrowie piersi. Mówią o poważnych przesłaniach w lekki sposób, oswajając temat i umożliwiając młodym kobietom rozpoczęcie zdrowych nawyków na całe życie poprzez naukę regularnego samobadania oraz zachęcając je do noszenia dobrze dobranego biustonosza, który wpływa na zdrowie fizyczne i emocjonalne.
Prezes Izabela Sakutova o powodach powołania fundacji:
„Wierzę, że wykształcone zawczasu zdrowe przyzwyczajenia pozwolą na wczesne wykrycie ewentualnych zmian w piersiach i uchronią kobiety przed późniejszymi problemami zdrowotnymi. Dlatego kampania Dotykam=Wygrywam oprócz stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny, na rzecz których od lat zbiera fundusze, w tym roku także wspiera założoną przeze mnie fundację Wsparcie na Starcie, by edukować zawczasu i zaszczepiać w młodych kobietach zdrowe nawyki, które wpłyną na zmianę statystyk mówiących o tym, że co roku prawie 1/3 kobiet umiera z powodu zbyt późnego wykrycia choroby”.
JAK MOŻNA WESPRZEĆ 8 EDYCJĘ KAMPANII DOTYKAM=WYGRYWAM?
1. Oddając zużyty biustonosz do re(CYC)lingu. W zamian za każdy stanik otrzymasz bon o wartości 20 złotych na zakup nowego biustonosza Panache w profesjonalnych salonach brafittingowych biorących udział w kampanii. Środki uzyskane ze sprzedaży zebranych staników w reCYClingu przekazane zostaną na działania statuowe stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny i fundacji Wsparcie na Starcie. Listę ponad 150 sklepów, w których do 31 października można oddać biustonosze do reCYClingu na www.dotykamwygrywam.pl. W poprzednich edycjach kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM zebranych zostało 67.000 staników. Daje to razem ponad 4 tony starych biustonoszy. Środki uzyskane z ich re(CYC)lingu w całości wsparły działania na rzecz walki z rakiem piersi.
2. Kupując limitowaną wersją koszulki zaprojektowaną przez Lidię Kalitęhttps://bit.ly/KoszulkaDotykamWygrywam Lidia Kalita, jedna z ambasadorek kampanii oraz znana polska projektantka zaprojektowała w tym roku przemawiający do wyobraźni charytatywny t-shirt Dotykam=Wygrywam. Limitowaną wersję dizajnerskiej koszulki wykonanej z wysokojakościowej wiskozy można zdobyć także w sklepach bieliźnianych biorących udział w Dotykam=Wygrywam, których adresy znajdziesz na stronie internetowej kampanii. Bądź modna wybierając zdrowie - kup charytatywny t-shirt i wesprzyj walkę z rakiem piersi.
3. Nabywając olejek do pielęgnacji piersi, który także jest CEGIEŁKĄ https://bit.ly/bit.ly/OlejekDotykamWygrywam Polska marka kosmetyków naturalnych BIOUP na cele kampanii stworzyła w 100% naturalny olejek do masażu piersi! W jego skład wchodzą specjalnie dobrane, najwyższej jakości oleje roślinne, wzbogacone wyciągami z ziół i kompozycją olejków eterycznych ukierunkowaną na zatrzymanie piękna piersi na jak najdłużej. Olejek nie tylko odpręża, dotlenia skórę i sprawia, że staje się ona gładsza, elastyczna i lepiej odżywiona. Dzięki jego aplikacji lepiej poznajemy nasze piersi, stosując najbardziej skuteczny środek w walce z nowotworem - PROFILAKTYKĘ wyrażoną samobadaniem.
Całkowity dochód ze sprzedaży charytatywnych cegiełek - koszulki oraz olejku - zostanie przekazany na rzecz Fundacji Wsparcie na Starcie, która w ramach realizacji statutowych działań ma za zadanie stworzyć pierwszą w Polsce aplikację mobilną, promującą dbanie o zdrowie piersi wśród nastolatek.
Pomysłodawczynią projektu, który odbywa się po raz 8 jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu. Do akcji dołączyły gwiazdy, które wzięły udział w nagraniu filmu nawołującego do wypracowania w sobie nawyku dbania o zdrowie piersi. Wśród nich są: Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Marzena Rogalska, Aleksandra Kisio, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Lidia Popiel, Anna Gzyra-Augustynowicz, Anna Iberszer, Olga Kozierowska, Anna Męczyńska oraz pierwszy mężczyzna, który stał się ambasadorem kampanii - Qczaj, a także influencerki: siostry ADiHD, Anka Dziedzic Fit Mom, Karolina Cwalina, Mum Me oraz przedstawicielki młodego pokolenia: Olciiak i Lila Janowska. Do kampanii dołączyła także Zofia Ławrynowicz, Poseł na Sejm RP.