W ramach działań uczniowie wykorzystywali umiejętności z wielu przedmiotów - matematyki (odmierzanie składników i przeliczanie proporcji), języka polskiego (pisanie instrukcji, przepisów i opowiadań), języka angielskiego (słownictwo kulinarne i projektowe), przyrody (skład produktów i reakcje podczas pieczenia), a także informatyki (tworzenie prezentacji i grafik). Połączenie treści teoretycznych z praktyką pozwoliło uczniom doświadczyć, że nauka staje się pełniejsza, kiedy prowadzi do konkretnych działań.
Do projektu włączyło się wielu nauczycieli pod kierunkiem Marzeny Pięknej-Michalak, dyrektor szkoły oraz Iwony Nowickiej, ambasadorki Reformy Programowej „Kompas Jutra”. Uczniom pomagały też panie kucharki oraz członkinie Koła Gospodyń Wiejskich z Woli Książęcej, które przekazywały swoją wiedzę i swoje umiejętności starszym klasom - IV i V. Te z kolei uczyły tych czynności kolegów z klasy III.
- Zespołowe wykonywanie zadań sprzyjało budowaniu atmosfery zaufania i otwartości, a uczniowie mieli możliwość rozwijać kompetencje społeczne w naturalny i radosny sposób. W trakcie realizacji projektu szkoła wyjątkowo wyłączyła dzwonki szkolne, co stworzyło spokojną, harmonijną przestrzeń do pracy i współpracy. Brak sygnałów dzielących czas sprawił, że uczniowie i nauczyciele mogli skupić się na działaniu, rozmowie i wspólnym przeżywaniu kolejnych etapów projektu – informują organizatorzy akcji. - „Piernikowe serce z głębi serca” to przykład, jak mądrze zaplanowana aktywność może łączyć edukację z wartościami, rozwijać kompetencje XXI wieku i wzmacniać relacje między uczniami i nauczycielami. Projekt pokazał, że wspólne pieczenie pierników może stać się przestrzenią prawdziwego uczenia się – z sercem i dla serca.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.