Około 30 mln zł ma kosztować łącznik dróg krajowych nr 11 i 12 w Jarocinie. Zarząd powiatu miał do dyspozycji trzy warianty budowy drogi. Wybrał najkrótszy i zarazem najtańszy.
Pomysł powstania łącznika forsują nie tylko władze powiatu, ale i gminy Jarocin. Ich zdaniem inwestycja ma zdecydowanie usprawnić poruszanie się kierowców po mieście i rozładować korki.
W związku z tymi planami powiat w ubiegłym roku rozpoczął starania o wydanie decyzji środowiskowej. Poza tym wystąpił też do ministerstwa infrastruktury o umieszczenie zadania w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 - 2023.
- Obecnie prowadzone są uzgodnienia z Polskimi Kolejami Państwowym w sprawie budowy wiaduktu kolejowego nad linią kolejową Jarocin - Kąkolewo (na Leszno - przyp. red.) - wyjaśniał Wiesław Ratajczak z referatu dróg powiatowych na jednym z ostatnich posiedzeń połączonych komisji budżetu i zdrowia rady powiatu.
- Łącznik będzie przecinał dwie linie kolejowe - jedną na Poznań, drugą na Leszno. W przypadku linii na Poznań sprawa jest jasna. Linia jest czynna, dlatego musi powstać wiadukt. Z kolei, jeśli chodzi o linię na Leszno sytuacja nie była jasna, dlatego wystąpiliśmy do PKP, czy konieczne jest budowanie wiaduktu, czy można zrobić przejazd w jednym poziomie. Ostateczne ustalenia w tej sprawie jeszcze do nas nie dotarły - informował Ratajczak.
Więcej w „Gazecie Jarocińskiej” - między innymi opinia Nadleśnictwa Jarocin w sprawie przebiegu planowanego łącznika, który ma przeciąć teren Szkółki Leśnej.