W ostatnich latach można zauważyć, że coraz więcej firm zaczyna wykorzystywać internet do sprzedaży swoich produktów i usług. Trend ten szczególnie był widoczny podczas nasilania się pandemii koronawirusa oraz kolejnych lockdownów. Zamykanie stacjonarnych punktów przyspieszyło to, co było nieuniknione - firmy przeniosły swoją działalność do sieci. Po pierwsze - aby móc w ogóle funkcjonować. Po drugie - aby docierać do byłych, obecnych, jak i nowych klientów. W tym czasie w sieci pojawiło się wiele nowych witryn. Przedsiębiorcy zaczęli promować swoje firmy na różne sposoby. Jest jednak tylko jedna metoda, która potrafi dostarczać długotrwałych efektów reklamowych. To pozycjonowanie stron internetowych.
Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Nazwa omawianego działania wskazuje, że chodzi o pozycje, a konkretnie te, które można zdobyć w wynikach wyszukiwania. Są one bardzo ważne, ponieważ wyszukiwarka internetowa to główne miejsce, gdzie potencjalni klienci szukają firm, produktów oraz usług. Pozycjonowanie sprawia, że witryna pnie się po kolejnych szczeblach do momentu, aż uzyska wysokie miejsca - takie, które są prezentowane użytkownikom na pierwszej stronie po wpisaniu danej frazy kluczowej. Następnie SEO dba o to, aby efekt ten był utrzymywany przez bardzo długi okres.
Jakie efekty daje pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron to tak naprawdę zakres wielu działań. Składają się na nie m.in.:
- audyt witryny,
- dobór właściwych słów kluczowych,
- przygotowanie strategii,
- modyfikacja witryny pod względem technicznym,
- zadbanie o responsywność strony,
- prowadzenie content marketingu,
- zbudowanie bazy cennych linków przychodzących,
- zadbanie o prawidłowe linkowanie wewnętrzne.
Wzrost ruchu organicznego
Pozycjonowanie stron zwiększy ruch organiczny na Twojej firmowej witrynie. Oznacza to, że użytkownicy będą częściej odwiedzać Twoją stronę bezpośrednio z wyników wyszukiwania. Wydarzy się to, ponieważ będzie ona częściej pokazywana w wyszukiwarce. Krok po kroku witryna będzie osiągać coraz wyższe pozycje, a tylko takie interesują Twoich potencjalnych klientów. Wyszukiwarkę również, ponieważ są one najbardziej precyzyjnymi odpowiedziami na zapytania użytkowników.
Zwiększenie ilości fraz kluczowych w rankignach
Jednym z działań realizowanych w ramach pozycjonowania stron jest dobór właściwych słów kluczowych. Kolejne etapy SEO zwiększają ich widoczność w wyszukiwarce. W efekcie wiele fraz kluczowych może prowadzić do witryny Twojej firmy. Dzięki temu pozbędziesz się pewnego ograniczenia, a zyskasz jeszcze większą popularność w internecie. To też przełoży się na kolejne efekty pozycjonowania.
Budowanie zaufania
Użytkownicy wyszukiwarki uwielbiają z niej korzystać z uwagi na wysoką precyzję przedstawianych wyników - o czym była mowa przy okazji wzrostu ruchu organicznego. Dzięki temu, że witryna Twojej firmy będzie w nich obecna, potencjalni klienci zaufają Twojej marce. Będą bowiem przekonani, że jesteś w stanie dostarczyć im produkt lub usługę, którą szukają, w dobrej cenie, a do tego z pełnym zapleczem danych oraz przekazywanej wiedzy.
Zwiększenie liczby klientów
Większy ruch organiczny to również znaczny przyrost liczby klientów. Tych, którzy wpisują w wyszukiwarkę frazy kluczowe skojarzone z Twoją marką. Tych, którzy są zdecydowani na zakup. Zatem dzięki pozycjonowaniu stron możesz docierać ze swoimi produktami do osób, które rzeczywiście ich potrzebują, a nie trafiać w próżnię i przepalać budżet.
Zwiększenie poziomu sprzedaży
Wzrost ruchu organicznego, budowanie zaufania, zwiększenie liczby klientów wpływa na najważniejszy czynnik - sprzedaż. Jej poziom zacznie rosnąć, gdy rozpoczniesz pozycjonowanie stron z odpowiednim zapleczem wiedzy, doświadczenia i umiejętności. Na Twojej witrynie będzie wtedy pojawiać się więcej osób, które są zainteresowane zakupem. Szukają jednak dobrej ceny za dany produkt lub usługę, jakości oraz wsparcia dodatkowymi informacjami. Wszystkie działania SEO pomogą Ci to osiągnąć.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.