Logo jest podstawowym projektem graficznym wykorzystywanym przez większość firm. Nic więc dziwnego, że każda z nich chce posiadać znak inny niż konkurencja, a jednocześnie na tyle wyjątkowy, żeby pomagał w budowaniu wizerunku. Osiągnięcie takich celów nie jest łatwe. Konieczne jest bowiem odpowiednie przygotowanie do projektowania logo, zarówno po stronie firmy, jak i wykonawcOd czego zacząć projektowanie logo firmy?
Skuteczne logo to marzenie każdej firmy. To element, który jest wykorzystywany na ogromną skalę. Stosuje się go wszędzie tam, gdzie marka chce być zauważona, np. opakowania produktów, media społecznościowe. Zanim jednak logo wejdzie do obiegu, odbyć się musi proces jego projektowania.
Określenie oczekiwań
Projektowanie logo firmy to poważna sprawa. Konieczne jest zatem określenie oczekiwań co do niego. Żeby to zrobić, można odpowiedzieć na kilka pytań:
- jak logo powinno wyglądać,
- jak powinno wpływać na odbiorców,
- jakie emocje powinno wywoływać,
- jakie skojarzenia ma wzbudzać,
- do jakiej grupy docelowej jest kierowane.
Zebranie oczekiwań w zakresie logo jest istotne, aby przekazać je wykonawcy. Studio graficzne będzie dopytywać o szczegóły zlecenia, co pozwoli na zrealizowanie go zgodnie z wymaganiami klienta i przyjętymi założeniami.
Wybór - logo czy logotyp?
Logo składa się z trzech elementów: sygnetu (części graficznej), logotypu (części typograficznej) i claimu, czyli sloganu. To oczywiście teoria. W praktyce sygnet i logotyp mogą występować razem lub samodzielnie. Wybór konkretnego rozwiązania to bardzo ważna decyzja - logo w określonej postaci będzie funkcjonować przez wiele lat. Od tego, w jakiej branży działa firma, do kogo chce dotrzeć, zależne jest również to, co będzie lepsze - sygnet i logotyp lub sam logotyp.
Zbadanie konkurencji
W jednej branży może być mnóstwo firm, które będą miały w swojej ofercie takie same produkty lub usługi. Będą chciały z nimi dotrzeć do tej samej grupy docelowej. Dlatego warto przeanalizować konkurencję oraz to, jaki ma znak. Projektowanie logo to proces, który ma pomóc w budowaniu przewagi nad innymi firmami z tej samej branży. Ponadto, pozwala na uniknięcie stosowania takich samych lub podobnych zabiegów graficznych.
Podsumowanie
Projektowanie logo firmy warto zacząć od określenia oczekiwań co do niego. To punkt wyjścia, który pozwoli na stworzenie odpowiedniego znaku, który będzie kojarzony przez klientów. Samo zaprojektowanie logo dobrze jest zlecić profesjonalistom, którzy znając wymagania oraz charakterystykę firmy i branży, zaproponują skuteczne rozwiązanie. Takie, które wywoła w klientach pozytywne emocje, skojarzenia i zapadnie w pamięć.
Potrzebujesz skutecznego logo? Skorzystaj z darmowej wyceny w studiu graficznym Good Project: https://goodproject.pl/szybka-wycena/
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.