reklama

Jak zostać technikiem chłodnictwa i klimatyzacji?

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Materiał partnera

Jak zostać technikiem chłodnictwa i klimatyzacji? - Zdjęcie główne

foto Materiał partnera

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Promowane Branża chłodnictwa i klimatyzacji jest obecnie jedną z najprężniej rozwijających się dziedzin gospodarki w naszym kraju. Pracodawcy rywalizują ze sobą o pozyskanie wyspecjalizowanych pracowników, których wciąż brakuje. Ukończenie kursu i zdanie egzaminów z tego zakresu daje szanse na szybkie zdobycie nowych kwalifikacji i uzyskanie dostępu do interesujących ofert pracy. Jak wygląda szkolenie, czym się kierować przy wyborze uczelni i dlaczego warto zdecydować się tę ścieżkę edukacyjną? Sprawdź!
reklama

Kurs Technik Chłodnictwa i Klimatyzacji

Kurs technik wentylacji i klimatyzacji trwa 1,5 roku, przeznaczony jest dla osób posiadających wykształcenie minimum zawodowe . Zajęcia odbywają się w weekendy, przeważnie raz w miesiącu, co jest wygodne dla osób, które łączą naukę z pracą. Rozpoczyna się we wrześniu. Jego pierwsza część potwierdzana jest nabyciem kwalifikacji ELE.03, czyli przygotowania do prac przy montażu instalacji i urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych oraz pomp ciepła. W czerwcu odbywa się egzamin państwowy z części teoretycznej i praktycznej. Następnie druga część szkolenia obejmuje zakres kwalifikacji ELE.04, czyli eksploatację i organizację robót związanych z wdrażaniem wyżej wymienionych instalacji. Po pozytywnym ukończeniu kursu słuchacz zostaje dyplomowanym Technikiem Chłodnictwa i Klimatyzacji. Szkolenie prowadzone jest w wygodnej formie – wykłady odbywają się za pośrednictwem platformy e-learningowej, ćwiczenia praktyczne mają miejsce w oddziałach firmy Viessmann i jednostek współpracujących.

reklama

Na co zwrócić uwagę przy wyborze szkoły?

Szukając odpowiedniej szkoły, by zrealizować kurs na kierunku technik montażu klimatyzacji, warto zwrócić uwagę na to, by kadrę stanowili specjaliści, którzy potrafią rzetelnie przekazać wiedzę teoretyczną, ale też fachowcy – praktycy z danej dziedziny. Taki zespół gwarantuje aktualność przekazywanych informacji i gruntowne przygotowanie do wykonywanej w przyszłości pracy. Absolwenci Szkoły Partnerskiej Viessmann są cenieni na rynku zawodowym. Placówka od lat przygotowuje kandydatów do pracy w tym sektorze. Nowoczesna forma zajęć i możliwość odtwarzania prezentacji i wykładów pozwala na swobodne uczestnictwo z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. W trakcie wykładów w czasie rzeczywistym można porozumiewać się z osobami prowadzącymi zajęcia. To nie tylko doskonałe przygotowania do egzaminów, ale też szansa nabycia kompetencji przydatnych na rynku pracy.

reklama

Dlaczego warto zostać technikiem chłodnictwa i klimatyzacji?

Branża chłodnictwa i klimatyzacji bardzo szybko się rozwija. Wciąż brakuje kandydatów do pracy. Pracodawcy, tworząc oferty, rywalizują o potencjalnych pracowników. Oferowane są atrakcyjne zarobki. Zatrudnienie można znaleźć w kraju i za granicą. Posiadanie odpowiednich kwalifikacji umożliwia założenie własnej działalności w tym sektorze i pracę na swój rachunek, co zapewnia sporą elastyczność i swobodę. Można świadczyć usługi jako samodzielny specjalista lub członek zespołu – składając instalacje, montując je, serwisując lub sprzedając. Posiadanie dyplomu stwarza szerokie perspektywy zawodowe, a kwalifikacje można wciąż podnosić, rozwijając się i awansując, co daje szanse na jeszcze większe zarobki.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama