Oferty pracy na Facebooku umożliwiają firmą znajdowanie i zatrudnianie pracowników. Również osoby poszukujące pracy mogą szybko i łatwo znaleźć interesujące je oferty.
Każda firma posiadająca stronę na Facebooku może bezpłatnie zamieścić informację o tym, że poszukuje pracownika. Oferta ta pojawi się w zakładce Oferty Pracy, w Marketplace oraz w Aktualnościach.
Osoby zainteresowane ofertą mogą aplikować bezpośrednio na Facebooku, wypełniając zgłoszenie. Platforma umożliwia także bezpośrednią komunikację pracodawcy z potencjalnymi pracownikami. Zakładka Oferty Pracy na Facebooku cieszy sie dużą popularnością w Polsce - zarówno wśród pracodawców jak i osób szukających pracy. Ci ostatni w jednym miejscu mogą przejrzeć oferty pracy w okolicy, złożyć podanie i czekać na kontakt od potencjalnego pracodawcy.
Jednak od 22 lutego 2022 roku to się zmieni. Facebook zlikwiduje możliwość udostępniania ofert pracy na platformie.
Oferty pracy na Facebooku - co się zmieni?
- Typ istniejących grup na Facebooku należących do typu grupy „Oferty pracy” zmieni się na „Ogólna”, a typ grupy „Oferty pracy” nie będzie już dostępny.
- Możliwość rozpowszechniania bezpłatnych ofert pracy poprzez integrację partnerską z API Ofert pracy na Facebooku nie będzie już dostępna.
- Oferty pracy na Facebooku nie będą już dostępne w aplikacji Facebook Lite ani w witrynie mobilnej Facebooka (m.facebook.com/jobs) dla pracodawców ani osób poszukujących pracy.
- Przeglądarka ofert pracy na Facebooku również nie będzie już dostępna.
- Oferty pracy na Facebooku będą wyłączane poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą.
Oferty pracy na Facebooku - co pozostanie bez zmian?
- Pracodawcy w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie nadal będą mogli korzystać z narzędzi Ofert pracy na Facebooku do bezpłatnego tworzenia ofert pracy z poziomu swoich stron w aplikacji Facebook i w witrynie internetowej Facebooka na komputerze (www.facebook.com). Będą mogli także promować swoje posty jako reklamy.
- Pracodawcy w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie nadal będą mogli zarządzać swoimi podaniami o pracę i przeglądać szczegóły wszystkich swoich ofert pracy (promowanych i niepromowanych) za pośrednictwem Skrzynki odbiorczej i sekcji Zarządzaj ofertami pracy swojej strony.
- Osoby poszukujące pracy w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie nadal będą mogły aplikować na stanowiska, korzystając z funkcji produktu Oferty pracy na Facebooku, takich jak kliknięcie Aplikuj teraz w ofercie pracy, w wyniku którego zostaną przeniesione do widoku szczegółów, a następnie do formularza zgłoszeniowego.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.