Na terenie gminy Jarocin wprowadzana jest selektywna zbiórka odpadów kuchennych. Na ukończeniu jest wyposażanie posesji w brązowe pojemniki z napisem BIO do gromadzenia tych odpadów. A co z właścicielami firm, jak oni mają segregować BIO odpady?
Do zabudowy jednorodzinnej dostarczone są kubły 80-litrowe. Tam kubły z odpadami kuchennymi będą opróżniane raz na dwa tygodnie. Z kolei do budynków wielorodzinnych przeznaczone są dwie pojemności - 80 i 240 litrów. Będą one opróżniane sukcesywnie w miarę napełnienia, ale nie rzadziej niż raz w tygodniu.
Pojemniki będą własnością ZGO. Opłata za ich używanie wliczona jest w stawkę, którą mieszkańcy płacą za wywóz śmieci. Każdy z pojemników zostanie wyposażony w czip rejestrujący między innymi fakt odebrania odpadów z posesji.
Pojemniki na BIO odpady muszą także stanąć na nieruchomościach niezamieszkałych - w dużej części dotyczy to przedsiębiorców i osób prowadzących działalność gospodarczą - w których powstają odpady komunalne i których właściciele zadeklarowali prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.
Wymóg ten wynika z regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Jarocin, który uchwaliła rada miejska na początku tego roku.
Jednak przedsiębiorcy i właściciele firm sami muszą zakupić odpowiedni kubeł na gromadzenie BIO odpadów o pojemności 80 lub 240 litrów.
Każdy taki pojemnik powinien mieć otwory wentylacyjne na ścianach bocznych oraz w pokrywie. Poza tym musi być oznaczony białym napisem BIO i zachipowany. W tym celu należy zgłosić się do spółki ZGO Nova (Witaszyczki, teren spółki ZGO - przyp. red.). Odbiór odpadów kuchennych z tych posesji będzie odbywał się jeden raz na dwa tygodnie.
UWAGA! Brak pojemnika BIO na nieruchomości niezamieszkałej jest równoznaczny z tym, że jej właściciel rezygnuje z prowadzenia zbiórki odpadów w sposób selektywny, a co za tym idzie będzie musiał uiszczać wyższą opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (stawki PONIŻEJ).
STAWKI ZA ODBIÓR ŚMIECI Z NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH (firmy i przedsiębiorstwa)