Jarocin. Inwestycje w Jarocinie. PKP Jarocin. PKP PLK. Linie kolejowe w Jarocinie. Inwestycje kolejowe
Ponad 20 milionów złotych będzie kosztował docelowo prowadzony remont torów kolejowych na szlaku z Jarocina do Żerkowa (przystanek Chrzan). Po zakończeniu robót pociągi pasażerskie będą mogły na tym odcinku osiągać prędkość do 120 km/h.
Kierowcy narzekają na objazd i zrujnowany przejazd kolejowy na drodze z Radlina do Klęki [ZOBACZ TUTAJ]. Tymczasem trwa tam ważny remont, który przywróci linii do Gniezna pełną przepustowość. To ważne, zwłaszcza kontekście inwestycji w gminie Września i niedawno uruchomionego zakładu Volkswagena.
Jak tłumaczy rzecznik PKP PLK na wspomnianej linii trwa wymiana toru nr 1. Inwestycja jest częścią programu pn.: „Prace na liniach kolejowych nr 281, 766 na odcinku Oleśnica/Łukanów - Krotoszyn - Jarocin - Września - Gniezno”. Koszt robót tylko na szlaku Jarocin - Żerków szacowany jest na 20,7 mln zł. - Głównym efektem wykonanych prac będzie przystosowanie toru nr 1 na odcinku Jarocin - Żerków do jazdy pociągów pasażerskich z maksymalną prędkością do 120 km/h, a towarowych do 100 km/h - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. - Nowy tor pozwoli na przejazd składów towarowych o nacisku na oś 221 kN. Zrewitalizowana zostanie sieć trakcyjna. Rozjazdy zostaną wyposażone w urządzenia eor (elektrycznego ogrzewania rozjazdów) zapewniające sprawne przejazdy pociągów w warunkach zimowych.
Trwająca modernizacja obejmuje również 7 przejazdów kolejowo-drogowych, na których według deklaracji inwestora, zostanie wymieniona nawierzchnia oraz zamontowane nowe urządzenia zabezpieczające, przystosowane do zwiększonej maksymalnej prędkości pociągów. Roboty na naszym terenie wykonuje wyłoniony w przetargu Porr Polska Contruction.
- Zostaną tam wbudowane płyty, znacznie poprawiające komfort przejazdu samochodów. Polecono wykonawcy właściwe przygotowanie przejazdu bez utrudnień dla kierowców i jednocześnie zwiększono też nadzór nad wykonawcą – dodaje Siemieniec.
Prace na linii do Gniezna mają się zakończyć jesienią 2017 roku. Do tej pory największą w ostatnich latach inwestycją kolejową na naszym terenie był REMONT DWORCA w Jarocinie [ZOBACZ TUTAJ]