Jarociński festiwal nie ma zbyt wiele szczęścia do organizatorów. Zmieniają się oni prawie jednocześnie z formułą imprezy. Od 2005 roku było ich już sześciu. Który najlepiej sprawdził się w tej roli?
Od 2005 roku poszukiwany jest organizator Jarocin Festiwalu. Częste zmiany mogą świadczyć o tym, że ciągle to nie jest to i że żaden podmiot tak do końca się nie sprawdził.
Może właśnie w tym tkwi ciągle nieugruntowana formuła i pozycja flagowej dla Jarocina imprezy.
W latach 2005 - 2007 jej organizacją zajął się - ze wsparciem miasta - Jarociński Ośrodek Kultury. Rok później JOK wspomagała Agencja Go Ahead z Poznania. W ten sposób festiwal był organizowany przez dwa lata.
Poznańska agencja sprawdziła się na tyle, że powierzono jej organizację wydarzenia jeszcze przez cztery lata - do 2014 roku. Następnie zastąpiła ją Agencja MJM Prestige z Ostrowa Wlkp. i robiła to przez dwa lata.
W 2017 roku nastąpiła kolejna rewolucja. Organizację powierzono gminnym instytucjom: Muzeum Regionalnemu przy wsparciu Spichlerza Polskiego Rocka, biblioteki i JOK-u. Koordynacją zajął się wiceburmistrz Robert Kaźmierczak [na ten tema więcej pisaliśmy TUTAJ].
Zmieniła się formuła imprezy i miejsce - z ulicy Maratońskiej festiwalowe wydarzenia przeniesiono w różne części miasta, między innymi na rynek i do parku. Pojawił się także motyw przewodni - w pierwszym roku był nim Czesław Niemen, a w kolejnym Johnny Rotten, legendarny wokalista i lider najpierw Sex Pistols [więcej szczegółów Jarocin Festiwalu 2018 znajdziesz TUTAJ].
W 2019 roku festiwal miał się odbywać wokół twórczości Ryszarda Riedla, legendarnego wokalisty zespołu Dżem.
Tak się jednak nie stało. Burmistrz Adam Pawlicki wprowadził bowiem kolejne zmiany do organizacji. Wyznaczono gminną spółkę - Jarocińską Agencję Rozwoju na koordynatora przedsięwzięcia. Z kolei organizacją zajęła się agencja Visionair z Łodzi [szczegóły TUTAJ].
Osią wokół której odbywała się - tym razem dwudniowa impreza, była transmisja telewizyjna festiwalowych koncertów [więcej n aten temat czytaj TUTAJ].
Te zmiany miały przynieść wiele korzyści na przyszłość - przede wszystkim ściągnąć do Jarocina poważnych sponsorów, a co za tym idzie gwiazdy wielkiego formatu.
Długo nie było wiadomo, czy tym razem obrana koncepcja się sprawdziła. Pod koniec stycznia na stronie internetowej Jarocińskiej Agencji Rozwoju ukazała się informacja z otwarcia ofert w przetargu na organizatora Jarocin Festiwalu 2020. Wynika z niej, że agencja Visionair nie jest zainteresowana przygotowaniem tegorocznego wydarzenia.
Kto zatem się tym zajmie? Oferty złożyły dwie firmy: Fabryka Sp. Realizatorów Filmowych i Telewizyjnych z Warszawy oraz MJX z Brzeziny (woj. łódzkie). Przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty [więcej na ten temat czytaj TUTAJ].