Co wpływa na pozycjonowanie strony ?
Choć pozycjonowanie stanowi w wielu przypadkach długi i złożony proces, to coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na optymalizację strony WWW pod wyszukiwarkę. Przede wszystkim ze względu na efekty – dzięki takim działaniom użytkownik chętniej wybierze Twoją witrynę spośród innych adresów dostępnych w sieci. Będzie to jednak możliwe, tylko gdy zajmiesz wysoką pozycję w Google.A o tym, jakie miejsce w wynikach wyszukiwania zdobędziesz, zadecydują roboty wyszukiwarki oceniające wartość stron na podstawie wielu czynników rankingowych. Przy tym niezwykle często pojawiają się zmiany i aktualizacje algorytmów, które mogą dodatkowo wpłynąć na pozycję Twojej witryny. Pamiętaj, że ułożenie wartościowego rankingu nie jest proste – w końcu na każde zapytanie internauty pojawia się mnóstwo adresów, które muszą zostać odpowiednio sklasyfikowane.
Jeśli chcesz skutecznie docierać do potencjalnych klientów, to musisz znaleźć się (najlepiej) w Top 10 wyszukiwarki Google. Wszystko dlatego, że w zdecydowanej większości przypadków już pierwsze wyniki wyszukiwania zaspokajają potrzeby użytkowników.
Na pozycjonowanie stron wpływają więc czynniki rankingowe oraz stopień dostosowania witryny do zmieniających się wytycznych.
Mimo wielu zależnych warto zainwestować w SEO, ponieważ im wyższa pozycja witryny, tym lepsza rozpoznawalność marki.Chcesz zająć się swoim biznesem, a optymalizację powierzyć profesjonalistom? Poznaj szczegóły oferty na https://wenet.pl/oferta/pozycjonowanie i wybierz pakiet, dzięki któremu Twoja aktywność stanie się lepiej widoczna dla potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie strony internetowej – od czego zależy?
Lista wyników wyszukiwania nie jest przypadkowa – na najwyższych pozycjach użytkownik znajduje strony, które zapewniają wartościową i trafną odpowiedź na zapytanie. Takie witryny są stworzone zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki i ocenione najlepiej pod kątem wielu czynników rankingowych.Chcesz znaleźć się w Top 10? Zwróć uwagę na elementy uwzględniane przez algorytmy Google przy ustalaniu rankingu.
Spełnienie intencji wyszukiwania
Wyobraź sobie, że potrzebujesz nowych ubrań na zimniejsze dni. W wyszukiwarkę wpisujesz więc frazę „wełniana odzież na zimę”. Klikasz w jeden z wyników wyszukiwania, a tam pojawiają się swetry, które w swoim składzie zawierają zaledwie 5% wełny. Z pewnością, jak najszybciej opuścisz taki adres i poszukasz strony, na której znajdziesz bardziej trafną odpowiedź na swoje zapytanie.To samo zrobią też inni użytkownicy. Dlatego tak ważne jest, aby Twoja witryna spełniała intencje wyszukiwania. Dzięki temu możesz szybko poprawić swoją pozycję w Google – w końcu algorytmy promują trafne i odpowiadające na potrzeby internautów treści. Aby jednak spełnić w pełni oczekiwania odbiorców, należy dostosować stronę do kolejnych czynników rankingowych.
Wartościowy i angażujący content (treści)
Teksty SEO, które dokładnie odpowiedzą na zapytania internautów to tylko połowa sukcesu. Twój content musi być wartościowy, aby mógł zostać doceniony przez wyszukiwarkę. Zgodnie z aktualizacją E-E-A-T tworzona na strony internetowe zawartość powinna opierać się na 4 kluczowych wskaźnikach: doświadczeniu, wiedzy eksperckiej, autorytecie i wiarygodności.Dlatego też musisz pisać merytoryczne, wyczerpujące temat teksty, które zostaną oparte na sprawdzonych źródłach i specjalistycznej wiedzy. Poza tym postaw na unikalną oraz aktualną zawartość i wybierz właściwe słowa kluczowe. Google doceni też oryginalność Twoich treści, więc zadbaj o to, aby na Twojej stronie nie pojawiały się duplikaty.
Odpowiednie słowa kluczowe
Nawiązując do poprzednich czynników trudno nie wspomnieć o słowach kluczowych. W końcu to za pośrednictwem zwrotów wpisywanych w wyszukiwarkę użytkownicy poszukują informacji o produktach i usługach. Nie dziwi więc, że profesjonalne pozycjonowanie stron zależy od właściwego doboru fraz.Te, które wykorzystasz na swojej stronie, powinny pasować do jej tematyki. W ten sposób Google łatwiej zrozumie, czego dotyczy Twoja oferta, a internauci szybciej znajdą witrynę i tworzone przez Ciebie treści. Zacznij od analizy słów kluczowych, a później wykorzystaj najlepsze z fraz w meta danych, tekstach, adresach URL czy opisach produktów i kategorii.
Prezentacja treści
Poza warstwą merytoryczną musisz pamiętać też o przystępności publikowanego contentu. W końcu użytkownicy bardzo często skanują treści w poszukiwaniu kluczowych informacji. Odpowiednia prezentacja i formatowanie tekstu mogą zapewnić Ci czołowe pozycje w wyszukiwarce.O co musisz więc zadbać w ramach SEO copywritingu? Niech Twoje treści wyróżniają ciekawe wstępy i atrakcyjne tytuły – zachowaj przy tym właściwą strukturę nagłówków. Skieruj uwagę czytelnika na kluczowe zagadnienia poprzez wypunktowania i pogrubienia. Zapomnij o ścianach tekstu i publikuj wszelkie wizualizacje w postaci filmów, infografik czy wykresów. Ułatw użytkownikowi zapoznanie się z zawartością Twojej witryny.
Historia domeny internetowej
Wróćmy jednak na chwilę do podstaw. Czy wiesz, że historia wybranej przez Ciebie domeny może wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarce?Otóż zdecydowanie trudniej pozycjonować zupełnie nowy adres internetowy, choć jego zaletą jest niewątpliwie brak obciążającej historii. Natomiast przy wyborze używanej już nazwy głównej i rozszerzenia warto zwrócić uwagę na wiek oraz jakość i liczbę linków prowadzących do domeny, a także na ewentualne kary od Google.
Aspekty techniczne strony internetowej
Trudno wyobrazić sobie, aby na głównej stronie wyszukiwania na konkretne frazy pojawiła się witryna, które nie jest responsywna, bezpieczna i sprawnie działająca.W ramach pozycjonowania wdróż więc technologię RWD, dzięki której Twoja strona będzie prawidłowo wyświetlać się na różnych urządzeniach – szczególnie na smartfonach. To ważne ze względu na aktualizację Mobile-First Index, zgodnie z którą algorytmy najpierw oceniają witrynę na postawie jej mobilnej wersji.
Nie od dziś wiemy, że Google coraz większą uwagę zwraca na User Experience, czyli doświadczenie użytkownika podczas korzystania ze strony WWW. Dlatego kolejnym niezwykle istotnym czynnikiem jest szybkość ładowania witryny. Każda sekunda opóźnienia wpłynie nie tylko na niezadowolenie odwiedzających, ale również może decydować o pozycji w rankingu wyszukiwarki.
Warto pamiętać przy tym o bezpieczeństwie. W końcu firmowa strona z certyfikatem SSL wzbudza zaufanie u potencjalnych klientów. Co więcej, odpowiednio chroniona witryna nie tylko zabezpiecza przed utratą danych czy cyberatakiem, ale spełnia również wytyczne Google.
Linkowanie zewnętrze
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że odpowiednią nawigację na stronie wspomaga linkowanie wewnętrzne. Jednak, aby zyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, musisz jeszcze zadbać o zbudowanie wartościowego i zróżnicowanego profilu linkowego poza Twoją witryną.Jak to zrobić? Przede wszystkim – liczy się jakość, a nie ilość! Pozyskuj więc odnośniki tylko ze źródeł, które cieszą się dobrą reputacją. Możliwości jest mnóstwo: od katalogów firm, przez portale społecznościowe i fora internetowe, po serwisy tematyczne i artykuły sponsorowane. Kluczem do lepszej pozycji może okazać się też wizytówka Google Moja Firma czy aktywność w Social Mediach.
Od czego zależy pozycjonowanie strony WWW? Podsumowanie
Słowa kluczowe, treści, domena, linkowanie, bezpieczeństwo, mobilność czy szybkość ładowania – to tylko kilka spośród wielu czynników, które wpływają na skuteczność pozycjonowania. A tego rodzaju zmiennych, które pozwolą Ci poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania, jest zdecydowanie więcej.Zastanawiasz się, czy warto? Lepsza widoczność w sieci, dotarcie wprost do grupy docelowej, wzrost liczby odwiedzin i pozyskanie wartościowego ruchu – to i zdecydowanie więcej możesz zyskać, jeśli zadbasz o optymalizację on- i off-site (na i poza witryną). SEO okaże się opłacalną inwestycją dla Twojej firmy, jeśli Twoja strona będzie zgodna z wytycznymi Google.
Liczba kwestii technicznych związanych z pozycjonowaniem Cię przytłacza? Nie masz czasu, aby śledzić najnowsze aktualizacje i wymogi? Chcesz poświęcić czas na rozwój biznesu i nie zaniedbać przy tym swojej witryny? Nawiąż współpracę z WeNet i zyskaj lepszą widoczność Twojej firmy w Internecie.
Doradcy internetowi zajmą się cykliczną optymalizacją i promocją Twojej strony w wynikach wyszukiwania:
- wykonają audyt SEO i ocenią potencjał witryny,
- zaplanują strategię SEO dopasowaną do branży i klientów,
- przeprowadzą optymalizację techniczną i naprawią błędy,
- zadbają o optymalizację treści pod wytyczne wyszukiwarki,
- wdrożą link building, aby pozyskać wartościowe odnośniki,
- zatroszczą się o content marketing, czyli skuteczny copywriting,
- przygotują raporty – przeprowadzą analizę i wprowadzą konieczne zmiany.