reklama
reklama

Apteka online a kontakt z farmaceutą

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: zdjęcie partnera

Apteka online a kontakt z farmaceutą - Zdjęcie główne

foto zdjęcie partnera

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Artykuł partnera Wizyta w stacjonarnej aptece to możliwość omówienia dawkowania leku i przeciwwskazań do jego przyjmowania z farmaceutą. Okazuje się, że gwarantuje to również każda legalna apteka online, także pozwalająca na bezpośredni kontakt ze specjalistą. Jak wygląda to od strony praktycznej oraz kiedy warto zdecydować się na takie rozwiązanie? Serdecznie zachęcamy do lektury, aby dowiedzieć się więcej w tym zakresie.
reklama

Apteka online i dyżur farmaceutyczny

Dyżur farmaceutyczny polega na możliwości skonsultowania najważniejszych kwestii związanych ze stosowaniem danego leku, przeciwwskazaniami do jego przyjmowania oraz innymi wątpliwościami, które w danej chwili ma pacjent. W wielu przypadkach jest to bardzo pomocne, np. w sytuacji, gdy dana osoba przyjmuje już wiele farmaceutyków i obawia się, czy kolejny preparat nie będzie z nimi kolidował.

Konsultacja może obejmować też tak prozaiczne kwestie, jak omówienie składu preparatu. Specjalistycznie brzmiące nazwy mogą być trudne do zinterpretowania przez laika, dlatego też w razie wątpliwości warto zasięgnąć takiej fachowej pomocy. Pomoc może obejmować też wsparcie w zakresie tego, jaki lek będzie najlepszy przy danych dolegliwościach. Oczywiście finalnie to pacjent sam podejmuje decyzję, dodając farmaceutyk do wirtualnego koszyka, jednak tego typu porada może być naprawdę użyteczna.

Czas trwania dyżuru farmaceutycznego

Istotne jest też to, w jakich dokładnie porach pacjenci mają możliwość skontaktowania się z farmaceutą danej apteki. Zazwyczaj są to godziny od 8 do 16, choć czas ten może być wydłużony. Przykładem jest apteka online Moderna (adres www: https://aptekamoderna.pl/pl/), w przypadku której są to godziny od 8 do 19, choć jak sprawdziliśmy, również kilka innych znanych aptek oferuje podobne godziny wsparcia. Typowe są też dyżury od 8 do 17 lub od 9 do 17. Godziny te zawsze można jednak sprawdzić na stronie internetowej danej apteki online, zazwyczaj na dole strony w sekcji zwanej stopką. Często są one dostępne również w sekcji „Kontakt” lub „Skontaktuj się z farmaceutą”.

Co dodatkowo ważne, pacjent ma możliwość kontaktu zarówno telefonicznego, jak i e-mailowego. Które rozwiązanie wybrać? Wszystko zależy od własnych preferencji, choć w przypadku konieczności jak najszybszego omówienia danej kwestii z farmaceutą, polecany jest kontakt telefoniczny. Nie należy też zniechęcać się, jeśli w danej chwili połączenie z apteką okaże się niemożliwe. Wówczas warto ponowić próbę za kilka minut.

Jak doskonale widać, żadna legalna apteka online nie pozostawia pacjentów samych sobie i oferuje stałe wsparcie farmaceuty. W większości przypadków nie jest ono jednak gwarantowane przez całą dobę. Dlatego też osoby mające jakiekolwiek pytania, powinny dokonywać zakupów w ciągu dnia tak, aby w razie potrzeby móc uzyskać natychmiastową pomoc specjalisty, choćby w zakresie przeciwwskazań do stosowania danego preparatu. Wszystko oczywiście po to, aby jego przyjmowanie było maksymalnie bezpieczne.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama